Przewaga Konkurencyjna

"Nie należy mylić ruchu z działaniem" E.Hemingway

Przewaga konkurencyjna to świadome i konsekwentne działanie, którego celem jest dostarczenie klientom tego, co potrzebują, a co nas wyróżnia na tle naszej konkurencji. Efektem dostarczonej wyjątkowej usługi, innowacyjnych produktów czy też niespotykanej jakości obsługi jest przywiązanie i zaufanie Klientów do stworzonej przez nas marki.

Przewagę konkurencyjną buduję na grupie najważniejszych klientów słuchając ich potrzeb i koncentrując się na podstawowym celu działalności firmy. Ma to wiele wspólnego z strategią "błękitnego oceanu" czyli tworzeniem nowej niszy rynkowej, gdzie nasza dotychczasowa konkurencja musi podporządkować się regułom, które to My ustalamy.

Należy zawsze rozważyć wszelkie wydatki nie przynoszące korzyści i zastanowić się co można zlecić na zewnątrz bez utraty jakości. Wyzwolenie się z "czerwonych oceanów" zaciekłej konkurencji i budowanie przewagi w nowej przestrzeni rynkowej to typowe zadanie dla IME.